Doe mee met de flashmob in de week van het basisinkomen!

Facebooktwitterlinkedinmail

Op communicatiegebied bestaan allerlei interessante ontwikkelingen. Tot ongeveer begin deze eeuw waren we voornamelijk aangewezen op conventionele media, waarbinnen we artistieke uitingen niet moeten onderschatten in het bereiken van hoofden en harten. Tegenwoordig vindt er grootschalige exploratie naar digitale media, waaronder ‘social media’, plaats.

Hierin zie ik ook ruimte voor cross-mediale kanalen, waaruit activiteiten als flashmobs (“flitsmeute”) geboren worden die niet alleen in een flits geopenbaard worden, maar ook duurzaam vastgelegd en verspreid. Het is om die reden dat ik het initiatief heb opgevat een groepje enthousiaste professionals te verzamelen om bovenstaande materie op levendige en diverse wijze over het voetlicht te brengen. Indachtig de drieslag diversiteit, connectiviteit, flexibiliteit zijn hier waarschijnlijk ook nog werelden te winnen.

Met het onverwachte karakter van de flashmob kunnen we wellicht ook middels uitgekiende inzet aandacht binnen het dagelijkse geweld aan nieuwsuitingen afdwingen. Daarnaast hopen we zaken in de actualiteit uit te nutten. Denk bijvoorbeeld aan het halfjaarlijkse heen en weer reizen van twee schilderijen tussen het Louvre en het Rijksmuseum uit welke aanschafwaarde 320 eeuwigdurende goudgerande basisinkomens kunnen worden gefinancierd. Een leuke om(uit-en-aan)kleed-partij in de ontvangsthal van het ‘Rijks’ met prikkelende teksten uitgesproken door personificaties van Marten & Oopjen kan zomaar hoge ogen werpen

Heb je zin om mee te doen met het organiseren van een flashmob tijdens de internationale basisinkomen week 18-24 september? Meld je aan via dit contact-formulier 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Flashmob

2 mei 2017, Jan Maarten Fernig

Facebooktwitterlinkedinrssyoutube